نه

afruz

نه

۱۸ بازديد


چه كنيم تا بوي عطرمان بيشتر بماند؟

 

 

 

همانطور كه گفته شد ماندگاري بوي عطر بسته به خشك يا چرب بودن پوست، در افراد مختلف متفاوت است. در صورت امكان در طول روز، استفاده از عطر خود را تجديد كنيد. متخصصين توليد محصولات بهداشتي توصيه مي كنند كه عطر را به پشت گوش ها و گردن خود بزنيد و مقدار كمي را هم بر روي پوست بدنتان استفاده كنيد. با اين كار بوي عطر شما پخش مي شود و سريع از بين نمي رود. يك اسپري كوچك روي موها باعث مي شود بوي عطر شما در تمام روز باقي بماند.

 

چرا همه عطرها الكل دارند؟

 

 

زيرا الكل باعث مي شود بو روي پوستتان نمانده و از پوست شما متصاعد شود. بدون وجود الكل در عطر، شما تنها كسي خواهيد بود كه متوجه مي شويد عطر زده ايد.

 

فرق بين لوسيون و ژل After Shave چيست؟

 

لوسيون After Shave پوست را مي سوزاند و به بسته شدن منافذ پوست بعد از اصلاح صورت كمك مي كند اما ژل After Shave تنها خنك كننده و تسكين دهنده پوست صورت است.

 

 

 

ژل حمام چيست ؟

 

ژل حمام در واقع همان صابون است كه هم براي استفاده خانم ها و هم آقايان ساخته ميشود، به خوبي كف مي كند و بوي مطبوعي روي پوست شما باقي مي گذارد.

 

 

 

چه كنيم كه عطرمان ديرتر فاسد شود ؟

 

 

 

 

 

شيشه عطر را در محل خشك، خنك و به دور از پنجره و نور خورشيد نگه داريد؛ زيرا نور خورشيد باعث بروز اختلالاتي در مواد تشكيل دهنده عطر شده و آن را از بين مي برد. به طور كلي براي اينكه شيشه عطر عمر بيشتري داشته باشد، پيشنهاد مي شود آن را هميشه درون جعبه اش نگه داري كنيد.

 

 

 

تفاوت عطرهاي مردانه و زنانه چيست؟

 

 

عطرهاي مردانه در نوع رايحه با عطرهاي زنانه تفاوت دارند ضمن اينكه معمولا از غلظت اسانس و در نتيجه شدت رايحه كمتري برخوردارند. به همين دليل گاهي عطرفروشي ها از شما مي خواهند براي عطرهاي مردانه واژه ادوكلن را به كار ببريد!

 

حداكثر چند عطر را مي توان پشت سر هم بوييد؟

 

 

 

 

براي جلوگيري از خستگي شامه پيشنهاد مي شود حداكثر سه عطر را پشت سر هم امتحان كنيد

زيرا در غير اين صورت شامه خسته و اشباع مي گردد و عملا قدرت تشخيص روايح مختلف را از دست خواهد داد. براي برطرف كردن خستگي شامه مي توان به هواي آزاد رفته و چند نفس عميق كشيد. راه ديگر استشمام مستقيم قهوه است.

 

عطر روي پوست باشد يا روي لباس؟

 

 

عطريات اكثرا براي به كار بردن روي پوست طراحي شده اند.

 

البته اين نكته هم مهم است كه نوع پوست بر روي رايحه منعكس شده از عطر تاثير دارد به عبارت ديگر براي هر پوستي بايد عطر مناسب خودش را انتخاب نمود.

تفاوت پوستهاي مختلف عمدتا در ميزان چربي، رنگ پوست و اسيديته آنها است. مثلا پوست را بر اساس ميزان چربي به 4 نوع چرب، خشك، نرمال و تركيبي تقسيم بندي مي كنند.

پوست هاي چرب عطر را بهتر و مدت زمان زيادتري در خود نگه مي دارند. همچنين مي توان گفت افرادي كه پوست روشن و بلوند دارند بهتراست از رايحه گل استفاده كنند و پوست گندمي ها از رايحه هاي مشرق زميني.

بهتر است عطر بر روي نقاطي از پوست به كار برده شوند كه در زير آن نبض تپبنده وجود داشته باشد يا در نقاطي كه حرارت بدن بيشتر است. چون خون در زير اين نقاط با فشار بيشتري جريان دارد و حرارت حاصل از آن همانند يك پمپ تراوش رايحه عمل كرده و باعث مي شود رايحه به خوبي از روي پوست منعكس شود. نبض مچ دست، پشت گوشها، آرنج بهترين نقاط براي به كار بردن عطر مي باشند.

آيا مي توان دو يا چند تا عطر را به طورهمزمان استفاده نمود؟

استفاده دو يا چند عطر به صورت همزمان توصيه نمي شود زيرا هر عطر خود، مخلوطي پيچيده از ملكولهاي شيميايي مختلف است كه كه توسط متخصص عطرسازي متعادل شده تا در مجموع رايحه منحصر به فرد و دلپذيري از آن حاصل شود. در صورتيكه عطرهاي مختلف را با هم تركيب كنيم ريسك به هم خوردن تعادل عطر و بد شدن رايحه نهايي آن وجود دارد.

آيا آفتاب اثر مخربي بر روي رايحه عطر دارد؟

همين طور است به همين دليل توصيه مي شود كه عطر را بر روي قسمتي از پوست قرار دهيم كه در معرض مستقيم نور آفتاب نباشد. نور آفتاب باعث تخريب فوتوشيميايي اجزاء حساس به نور شده و نه تنها رايحه عطر را بد بو مي كند بلكه در دراز مدت باعث ايجاد لكه هاي قهوه اي نازيبا بر روي پوست خواهد شد

 

دليل اين واقعيت آن است كه در فرمولاسيون يك عطر از تعداد زيادي ماده شيميايي به كار رفته كه فشار بخار و در نتيجه فراريت متفاوتي دارند بنابراين در زمانهاي متفاوت تبخير شده و رايحه آن متصاعد مي گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.